RSS Feed
Photobucket

Tuesday, November 8, 2011

Angin Yang Berlalu Bersama Kamu

P/S : Rindukan pelukan dari dia.

Dah lama dah aku lupa apa itu erti menulis blog. Entah kenapa, tiba-tiba hari nie aku terasa satu magnet yang kuat menarik aku untuk kembali menulis. Blog yang semakin hari semakin kusam. Entah lah, baru kini aku akui yang aku bukan orang seni. Ya, bukan orang yang berfalsafah tinggi. Aku pasti bila engkau tergolong dalam golongan sebegini engkau akan terasa seperti berada di planet lain. Mungkin aku bukan dari jenis mereka. Hanya sebagai makhluk asing kelas bawahan. Aku cukup hormat dengan mereka kerana mereka dapat menyebarkan karya mereka sehingga ke serata Malaysia dan akan datang mungkin ke serata dunia. Itulah dia mukadimah setelah lama aku tak menulis di blog ini. Aku tak mengharapkan pembaca, tapi jika satu hari nanti aku tiada, hanya ini yang tinggal sebagai kenangan.

Kadang-kadang aku lupa siapa aku. Aku lupa dari mana asal aku. Aku lupa orang-orang disekeliling aku. Aku lupa orang-orang yang sentiasa ada untuk aku suatu ketika dulu. Aku rindukan diri aku yang sebenar. Kenapa sekarang aku rasa aku sedang menumpang dalam badan orang lain? Aku hanya cuba menjadi diri aku. Semakin hari masa semakin berlalu. Kanak-kanak semakin membesar. Remaja semakin dewasa. Orang-orang dewasa pula akan menjadi tua. Itulah norma hidup dan kemudian akan meninggalkan dunia. Hanya 3 perkara yang dibawanya, amal ibadat, sedekah jariah dan doa anak-anak yang soleh/solehah. Satu demi satu mereka yang aku sayangi pergi meninggalkan aku. Entahlah, terasa hidup kini kosong. Terasa baru semalam aku melihat wajahmu. Kini segalanya sudah berakhir.

Bodoh juga aku ada kalanya, sibuk mencari tetapi terlupa yang ada disisi. Aku kenal dia. Aku tahu siapa dia. Tuhan sudah buat perancangan untuk aku ditemukan bersama dia tapi aku sibuk mencari sesuatu yang tidak pasti. Kalaulah aku tahu ini yang akan berlaku, lebih awal lagi aku cari dia. Aku tinggalkan dia, tapi dia tak pernah meninggalkan aku. Baru kini aku sedar apa itu kasih sayang yang sebenar. Cinta dan kasih sayang dua benda yang berbeza. Dan aku kini cuba untuk kenal kedua-duanya.

P/S : Al-fatihah untuk arwah Rukiah bte Jantan. Aku akan dedikasikan beberapa post untuk mak satu hari nanti. Dan untuk awak, saya sayangkan awak.

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...